DARI IBU UNTUK PEMINAT BLOG

Monday, April 21, 2008

BABAH KE MELAKA DAN JOHOR

SABTU (19/4/08)


Pagi ni babah tak ke pasar sebab babah ada kerja di Melaka dan Johor. Ibu ingatkan babah pegi pagi tapi tapi kemudian kawannya telefon ajak pergi tengahari. Kalau tahu tadi dah lama ajak babah ke pasar yang dekat. Tapi nasib baik lauk untuk hari ni dan ahad masih ada lagi. Maka tak jadilah nak ajak babah ke pasar. Babah apa lagi selepas dapat tahu pergi tengahari maka diapun mulalah berdengkur ...

Ibu seperti biasa masaklah apa yang ada kebetulan angah tak balik minggu ni ... cuma along aja dirumah. Seperti diminggu-mingu yang lalu dia masih lagi cuba-cuba meminta duit untuk menyabung projeknya yang terbengkalai ... tapi sebelum apa-apa, ibu dahpun terbau rahsianya tu ... Last sekali apa dia kata ... "macam mana ibu tahu ya ...?" Ni ibulah .... walau macam mana diolahnya cerita itu, pasti ibu dapat tahu, lebih-lebih lagi cerita yang tak sedap di dengar.... dan yang bercerita tu anaknya, yang dia besarkan dari tapak kaki besar sejengkal hinggalah tapak kaki yang dah melebih jengkal ibu tu ... tentulah ibu tahu. Dia tersengih aja ... sebab tembelangnya tu ... ibu dah dapat baca dah ...



Zeti dan hamsternya


Selesai aja masak ibupun kejutkan babah dan kami makan bersama-sama cuma si zeti ni susuah benar nak ajak dia makan. Dari pagi tadi dia cuma makan cengkodok dan sebotol susu aja ... ashik dengan anak patung barbienya tu ... kemudian diusiknya si hamsternya. Nak suruh mandipun susah ... Selepas makan babah pun berangkat ke Melaka, tinggalah kami berempat di rumah. Petang tu ... ibu dan zeti tak ketentuan dan akhirnya kami ke taman permainan. Sedang zeti ashik dengan buainya tetiba hujan pun turun dan kamipun kembali semula ke rumah. Si Uda pulak kalau tak ke sekolah ashik keluar aja, entah kemanalah perginya.


AHAD (20/4/08)

Pagi ni ibu bangun awal untuk buat kerja-kerja rumah yang tak sempat ibu buat semalam. Pukul 8.00 pagi barulah ibu buatkan sarapan mee maggie aja. Zeti ibu lihat tidur dengan lenanya sehinggalah pukul 8.30 pagi. Masa tu ibu tengah sibu memasak untuk makan tengahari sekali. Ibu masak aja apa yang ada sebab kami cuma berempat aja. Petangnya Rima sekeluarga datang untuk membaiki computer ibu. Zeti seronok sangat kalau acik rimanya datang sebab dia boleh tunjukkan semua barang-barang mainannya kepada acik rima. Walau bagaimanapun entah apa yang tak kena, comptuer ibu tu masih lagi tak boleh dibaiki.


Zeti dan Acik Rimanya


Pukul 8.30 malam barulah babah balik dari kerjanya. Ketika tu ibu dan zeti tengah syok melayari internet sambil main game dengan zeti.

0 ulasan: