DARI IBU UNTUK PEMINAT BLOG

Thursday, August 7, 2008

SILINGAN "Cacing...cita lawak !!!

Untuk dikongsi bersama cerita lawak ni ..... nak tahu baca dulu ..



............MEMANG KELAKAR

Satu pagi kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang begitu dedikasi mengajar anak-anak muridnya tentang betapa bahayanya minuman keras kepadamereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari tu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup sebagai sampel kehidupan dan 2 gelas minuman yang masing-masing berisi dengan air mineral dan arak.

"Cuba perhatikan murid-murid. Lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini ke dalam gelas, perhatikan betul-betul. Cacing yang disebelah kanan saya akan saya masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang disebelah kirisaya akan masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul-betul.

"Semua mata tertumpu kepada kedua-dua ekor cacing tersebut. Seperti yang telah dijangkakan, cacing yang berada didalam gelas yang berisi air mineral itu berenang-renang di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak menggeletek lalu mati.

Si cikgu tersenyum lebar apabila melihat anak-anak muridnya memberikan sepenuh tumpuan kepada ujikajinya."Baiklah murid-murid, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu tunjukkan sebentar tadi?"

Dengan penuh yakin anak-anak muridnya menjawab, "UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN DI DALAM PERUT...MINUMLAH ARAK..."
Guru: "Hancur! Hancur!!! Gelap masa depan korang.."

0 ulasan: