DARI IBU UNTUK PEMINAT BLOG

Tuesday, May 19, 2009

HAPPY BIRTHDAY TO ZETI DAN SELAMAT HARI GURU

ISNIN (18/5/09)



Walaupun Hari Guru dan Birthday Zeti dah berlaku tapi ibu rasa masih berkesempatan lagi untuk ibu mengucapkan HAPPY BRITHDAY TO YOU ZETI dan juga SELAMAT HARI GURU kepada semua para pendidik tanah air tercinta. Jasa mu tetap dikenang terutama untuk guru-guru ibu ketika bersekolah dahulu. Sempena hari guru tersebut, tadika tempat zeti belajar telah mengadakan Sambutan Hari Guru dimana para guru dan anak-anak murid bermain bersama-sama. Dengan adanya sambutan itu, ibupun mengambil kesempatan meminta cikgu kelas zeti mengadakan sama jamuan untuk Hari Jadi Zeti Yang Ke 6 Tahun bersama-sama teman-teman di tadika. Ini adalah permintaan zeti, sebelum ini ibu cuma sediakan bungkusan makan dan minta guru berikan kepada kawan-kawannya. Tapi kali ini zeti minta ibu belikan kek hari jadi dan potong kek bersama-sama dengan kawan-kawannya.


Inilah kek yang sempat ibu rembat dari Bintang, tak sempat nak tempah ...



Sempat juga berposing dengan dengan kekawannya sebelum tiup lilin tu ...



Zeti pun meniup lilin di keknya dengan muncungnya yang panjang sedepa ...


Selamat Hari Jadi ... Selamat Hari Jadi ... Selamat Hari Jadi Zeti ......., Selamat Hari Jadi ...


Untuk itu ibu dan babah terpaksalah mencari kedai kek pada hari Ahad dan akhirnya dapatlah kami membeli kek untuk zeti dan juga kek untuk guru tadika zeti. Sebelum tu ibu dan zeti sama-sama menyediakan 100 bungkus pelbagai jenis makan untuk diberi kepada semua kawan-kawannya dan juga ibu minta ustazahnya tolong ambilkan gambar-gambar di hari tersebut.



Dengan terkumpulnya para belia muda kita ini, maka bermulalah acara Sambutan Hari Guru


Beratur menanti giliran untuk bermain belon ...

Ehwah .. ewah ... anak dara ibu tu ... sampai nak terjatuh, nak pecahkan belonnya ..

Bergambar dengan kekawan dan Cikgu Pah .....

Kawan-kawan yang selalu bermain bersama di kelas dan di luar kelas

Pada sebelah pagi acara sambutan hari guru bermula dengan pelbagai permainan di taman dan sebelah petangnya acara memotong kek birthday zeti. Semasa balik kerumah pada petangnya ibu lihat zeti sungguh gembira kerana permintaannya telah ibu penuhi. Lihatlah gambar-gambarnya semasa hari tersebut.

Terimalah sejambak mawar merah untuk semua guru-guru yang telah bersusah mengajar anak-anak ibu sehingga berjaya kini ... SELAMAT HARI GURU ...

2 ulasan:

mama ami rania said...

alahai birthday zeti yek..acik rima lupalah..rasa cam lambat lagi. Happy birthday sayang..Bila nak jumpa ibu zeti nih. Bleh bagi hadiah..

Anonymous said...

wah berapa kos celebrate birthday zeti kat tadika tu kak kay?