DARI IBU UNTUK PEMINAT BLOG

Wednesday, July 1, 2009

SEMINGGU DAN SEBULAN DAH BERLALU

RABU (1/7/2009)

Alhamdulillah, semuanya telah berlalu ... Ibu dah sebulan berada di KKM dan angah pulak dah seminggu berada di KPTM. Nampaknya tahun ini adalah tahun penghijrahan bagi kami sekeluarga. Walau pun pada mulanya begitu payah untuk menerima kenyataan ini tapi berkat doa kawan-kawan dan keyakinan ibu maka dapat juga ibu mengharungi segala dugaan dan halangan sepanjang perjalanan itu. Kini kami sedang melalui fasa penyesuaian di tempat baru.

Kini ibu dah mula menguruskan kerja-kerja rasmi sebagai kerani seperti membuat memo pendek, memfotostat salinan, masukkan memo atau surat ke dalam fail dan akhir sekali mengedarkan kepada semua bahagian dan cawangan di program perubatan. Oleh kerana sebelum ni ibu dah biasa dengan fotostat, binding, edarkan surat maka semuanya itu dapat ibu lakukan seperti apa yang diminta oleh EO ibu. Baru-baru ini ibu diminta untuk turut sama EO pergi menghadiri mesyuarat (mengenai pengurusan pejabat) penyelenggaran pejabat. Dulu cc Rus selalu diminta telefon Stageno bila elektrik tiada, telefon maintenan bila tandas rosak dan sebagainya tapi kini ibu pulak ditugaskan menguruskan perkara tersebut. Nak tak nak kena juga menggunakan telefon untuk berhubung dengan mereka tersebut seperti CC Ruslaini selalu lakukan.



Cuma satu ibu masih lagi susah hendak mengingatkan nama-nama staf di Unit Pentadbiran & Kewangan (UPK) ibu tu ... Bukannya apa nama-nama mereka di panggil (orang ini panggil si anu tu lain dan orang lain pulak panggil si anu tu iaitu orang yang sama lain pulak namanya keliru dibuatnya dan terpingga-pingga bila diajukan nama-nama tersebut. Tapi nama ibu masih kekal dipanggil KAK KAY melainkan EO dia panggil nama penuh ibu dan ibu selalu salah dengar nama ibu dipanggil sebab ada seorang lagi staf yang namanya serupa dengan nama ibu iaitu QAMARINA dan dipanggi Q oleh staf tapi EO panggil dia Qamarina. EO ibu jarang guna telefon bila hendak berurusan dengan stafnya, dari dalam bilik dia akan jerit nama-nama yang diperlukan dan kami semua terpaksalah menyahut panggilannya.



Lainlah kalau di MOT, nama-nama mereka semua senang diingat ..... Walau pun ibu dah lama tak ke sana tapi warga maritim masih dalam ingatan ibu dan bila ingin melepaskan rindu, ibu selalu pandang ke luar tingkap dan dengan jelasnya terpampar nama MOT di atas bangunan Blok D5. Sebelum ni nama tu tiada lagi di situ tapi sejak ibu dah berpindah ni ... macam-macamlah mereka letak, terutama di bhg. maritim, dulu masa ibu ada tiada tv besar tapi bila ibu melangkah aja pergi ..... maka terpamparlah tv besar ada video dan astro lagi ... Eeee ... geramnya ...

0 ulasan: