DARI IBU UNTUK PEMINAT BLOG

Tuesday, June 1, 2010

SETAHUN DAH BERLALU

SELASA (1/6/2010)

Hari ni ... oh ya .... hari ni ... nak tahu kenapa dengan hari ni? Sebenarnya hari ni genaplah setahun ibu berada di KKM. Bila dikenang kembali masa nak datang ke KKM punyalah payah ibu nak melangkah pergi .... ke seberang kompleks aja ... (KOMPLEKS E). Bukannya jauh sangat .... tapi kini setelah setahun jadi penghuni Blok E1 barulah hati dan perasaan tu dapat menerima kenyataan ... kenyataan yang kini ibu telahpun berhijrah ke KKM.

Teman-teman tersayang yang telah ku tinggalkan ....

Pagi tadi ada majlis perhimpunan bulanan ... dan ibu diarah untuk pergi menghadiri perhimpunan tersebut bagi wakil Unit ibu. Kini dah 3 kali (termasuk hari ni) ibu menghadirkan diri di perhimpunan bulanan ... dan akhirnya ibu akur yang ibu kini telah menjadi warga KKM yang sejati. Setahun ibu di sini dan Dewan Serbaguna KKM ini telah beberapa kali ibu lawati ... Selama setahun itulah ... ibu pernah ketawa dan menangis di dewan ini. Mana tidaknya setiap kali ada ceramah, terutama ceramah bulanan "Bicara Rohani" ibu akan turut hadir meluangkan masa untuk menambah ibu pengetahuan disamping memenuhi tuntutan buku log (catatan kehadiran kursus atau ceramah dan sebagainya) sebanyak 7 hari. (Dan sewaktu pulang dari perhimpunan bertembunglah ibu dengan perpustakaan ... disitulah selama seminggu lebih ibu ditempatkan sebelum mendapat tempat yang sebenarnya. Boleh dikatakan semua buku-buku dan majalah telah ibu lihat dan pegang (aja) dan pagi ni ibu melihatnya lagi tapi takpun singgah dan tetiba aja ... ibu teringat, dah setahun ibu di sini).

Kini ibu dah dapat 3 hari untuk dicatat dalam buku log, iaitu menghadiri kursus pt cemerlang (boleh ke ibu cemerlang seperti dulu-dulu?). Ibu berkursus di Langkawi, naik kapal terbang lagi ... inilah kali kedua ibu menaiki kapal terbang ... alhamdulillah, ibu dibenarkan berkursus ke Langkawi sedangkan ibu bertugas di KKM barulah masuk setahun jagung ... Oklah tu kan ... Itupun nasib baik ibu dapat pujuk si dara ibu tu tinggal dengan abang dan ayahnya. Kenalah ayahnya cuti 2 hari nak jaga si daranya. Terima kasih ye babah ... lain kali ibu nak gi lagi boleh tak? Kalau boleh hujung tahun ni ibu nak gi lagi kursus ... sebab sebelum ni ibu jarang pergi kursus terutama yang jauh-jauh, nak timba ilmu seadanya.

Tentang kerja tu ... ibu rasa ibu boleh uruskan cuma kekadang aja, ibu mudah lupa ... almaklumlah dah senja, ibu harap eo ibu tak kisah ... tapi kalau selalu tu ... kisah juga dia nanti. Nampak gaya kenalah ibu makan banyak kismis doa ...

Alhamdulillah ... setahun telah berlalu dan kini masuk ke tahun dua ... kalau budak sekolah tahun dua tu .... dahpun pandai membaca. Begitu juga dengan ibu .... mudah-mudahan masuk tahun kedua di KKM bertambah lagi ilmu dan dapat memantapkan lagi perihal perkerjaan ibu. Doa ibu sentiasa mengharapkan agar ibu dapat buat yang terbaik untuk warga Program Perubatan amnya dan KKM khususnya. Semuga kejayaan ibu sentiasa ada di mana-mana .... amin, amin ya rabul alamin.

Oklah ... sampai di sini dulu, dah malam, nak tidur ... si dara dah tidur dah ... chou bedah .....

0 ulasan: