DARI IBU UNTUK PEMINAT BLOG

Thursday, June 26, 2008

ALONG MULA PERIKSA AKHIR TAHUN DI SEGi

JUMAAT (27 JUN 2008)

Setelah berhempas pulas selama setahun, mengharungi suka duka di Kolej SEGi maka hari ini, adalah hari peperiksaan yang along dok tunggu telah pun sampai. Pada mulanya pengurusan Kolej SEGi nak adakan beberapa siri peperiksaan tapi oleh kerana takut soalan bocor akhirnya mereka membuat keputusan untuk adakan satu hari khas untuk pelajar-pelajar kursus automotif mengambil peperiksaan. Kan senang macam tu ... tak lah dari sehari ke sehari mereka menunggu giliran untuk hadir peperiksaan. Ibu lihat tensyen benar along menunggu tarikh tersebut. Along dah tak sabar lagi untuk menamatkan pengajiannya di SEGi. Banyak pengalamannya di sana dari seorang budak yang pendiam, malu-malu dan ashik dengan gamenya maka kini dia dah pandai bergaul dengan kekawan, pandai nak berurusniaga dan yang paling ibu senang bila dia dah mula menyedari pentingnya untuk memikirkan masa hadapan dan banyak lagi perubahan yang ibu lihat pada diri along. Itulah hikmahnya disebalik kejadian-kejadian yang pernah diceritakan kepada ibu sepanjang dia berada diasrama dan di kolej tersebut.



Yang dah berlalu tu biarkanlah along, jangan difikirkan lagi, jadikanlah sebagai pengajaran dan pemangkin untuk along terus berjaya dimana along akan menghadapi satu lagi perjuangan sebelum ia benar-benar bersedia untuk ke alam kerjaya. Ya ... along akan ke Segamat pulak, jauh dari ibu, jauh dari kesibukan ibu kota dan jauh dari pengaruh teman kota. Hentah apalah lagi perkara yang akan dihadapi di sana nanti ... Kali ini along akan mengambil kursus Komputer dan Sokongan dimana kursus di SEGi ialah Automotif. Mudah-mudahan along akan tabah menghadapinya untuk menjadikan ia lebih matang lagi. Cuma bersabar ajalah along ... Niat dan keazman untuk along berjaya itulah sahaja yang dapat mematahkan segala rintangan yang datang.

Cubalah mudah-mudahan kali ini along akan benar-benar berjaya dan tidak menyalahkan ibu lagi ..... SELAMAT DATANG SEGAMAT DAN KOLEJ KOMUNITI dan SELAMAT TINGGAL SOUTH CITY PLAZA DAN KOLEJ SEGi ...

Terima kasih atas jemputanmu dahulu dan mengajar anaku untuk menjadi lebih matang dalam menghadapi kehidupan seharian. Sekali lagi TERIMA KASIH SEGI.

0 ulasan: