DARI IBU UNTUK PEMINAT BLOG

Friday, June 25, 2010

ZETI DAN PIKACHU

JUMAAT (25/6/2010)


Nampaknya dah seminggu sekolah dibuka, ini bermakna si zeti dahpun seminggu ke sekolah tapi yang teruknya ibulah, sebab hari-hari kena tengoknya di sekolah, kalau tak pergi nanti dia cabut lari .... (balik ikut kawannya yang tak ke kelas KAFA). Ada aja alasannya bila ibu tanya kenapa tak ke KAFA?

Semasa balik dari kampung untuk mengambilnya .... sempat juga ibu bawa sama seekor anak kuching yang baru dua minggu dilahirkan ... kesihan si kecil tu terpaksa berpisah dengan ibunya pulak .... Kini dah seminggu sicomel tu berada di rumah kami dan ibu lihat dia bertambah ceria dan dah mula pandai bermain-main. Sudah tiga nama zeti bagi kat kuching tu ... Mula-mula namanya Ciki, kemudian Comel dan yang ketiganya Pikachu.

Mulanya kami panggil nama kuching tu Ciki, Zeti tak kisah tapi tetiba aja dia menangis kerana rindu kat kakak di kampung dan minta tukar nama lain ... Kemudian kami pun panggil kuching tu Comel pulak. Baru aja kami panggil Comel dia masih terasa sedih lagi ... ashik menangis rindukan kakak di kampung. Akhirnya kami bagilah nama Pikachu hingga hari ni .... nampaknya nama tu telah dapat melupakan zeti dengan kakaknya dikampung. Kalau tidak teruklah ibu mendengar rengekannya setiap hari minta bawa dia balik kampung. Mana tahannnnnn ...

Kini zeti dah ada kawan si kecil pikachu .... balik aja dari sekolah dia pun terus mencari pikachu. Pikachu pulak, bila aja kami panggil nama dia ... tetiba aja dia muncul dan mengejar kemana aja kami pergi. Untuk makanannya ibu belikan beberapa peket makan kuching di pasaraya. Pikachu suka dengan makanan tersebut dan kini ibu bagi dia makan nasi dicampur dengan ikan.

Mudah-mudahan zeti akan merasa gembira bila balik ke rumah bila ada pikachu ... buat teman dia.

2 ulasan:

atno said...

saya merasa suka dan minat dengan blog anda ini. saya ingin menawarkan kerjasama untuk memasang iklan adsense di blog anda ini kalau anda mau. haslinya bisa kita bagi. hubungi saya di ngatno@gmail.com.
thank you. saya tunggu.

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)