DARI IBU UNTUK PEMINAT BLOG

Thursday, September 18, 2008

TAK KEHARUAN DIRI INI DIBUATNYA

KHAMIS (18/9/08)
Pagi pergi kerja awal sikit ... tapi sampai ke pejabat lambat juga. Uhhhh ... bencinya, tepat-tepat pukul 8.00 pagi punch kad. Termengah-mengah ibu dibuatnya. Sesampai aja dipejabat, ingatkan nak habiskan buat fm tapi ... tak juga sebab pc ibu ni masih tak sempurna dan lagi kena Windo xp 2007, lagi haru ibu dibuatnya. Cari tu tak jumpa, cari ni tak dapat. Ini baru windo xp 2007, kalau kena Vista ... lagi mengelabah. Ehhhhh .... macam-macam aja ...

Inilah pc baru (second hand) ibu


Sedang ibu membega pc, teringat pulak dirumah tadi ibu ada charge betri kamera dan lupa nak ditutup suis ... hisss ... macam mana ni ..., nak balik malas. Ahhh ... biarlah, biar dia charge lama-lama nanti lambat habis kuasa. Akhirnya ibu biarkanlah aja dan bercadang tengahari nanti balik. Walau bagaimanapun tengahari ibu tak jadi balik, nak beli jam untuk hias pejabat di Maiden, sebab ibu teringat tgh hari nanti uda dah balik dari sekolah, sebelum tu ibu sempat memasak dengan cc di kantin. Hari ni ibu masak sambal tempoyak, sup sayur dan ikan goreng serta pemanis mulut ... bubur pulut hitamlah ... kegemaran ibu.

Dengan rasa penuh yakin yang uda ada nanti, maka ibu, ila dan nana ke Maiden. Diluar cuaca sungguh panas tapi kami gi juga ... Dapatlah apa yang kami mahukan (3 jenis jam dinding untuk pejabat dan 2 helai kain pelekat untuk ibu) dan kami pulang tepat waktunya dan dapat pulak parking ... kira oklah hari ni.

Sebelah petangnya ibu teruskan usaha ibu mengupdate fm disamping kerja-kerja lain. Sambil itu ibu telefon juga uda tapi dari tengahari hingga ke petang telefon tak berjawab. Geramnya ibu, kemanalah si uda ni ... Minta-minta taklah jadi apa-apa kepada charger ibu tu. Tepat pukul 5.00 petang ibu bergegas pulang dan terus melihat apa dah jadi dengan charger itu tu ... lah rupa-rupanya charger tu dah rosak .... lampunya tak menyala, tapi semasa ibu pasang pagi tadi kira ok semuanya. Bila ibu cuba isi bateri ke camera ... hampa aja tak ada kuasa. Hisss ... kenalah ibu beli bateri baru untuk hari raya nanti.

Setelah ibu siapkan makan di meja untuk berbuka babah pun balik bawa air bandung, ayam percik dan mee goreng. Kira oklah kami berbuka bertiga .... zeti cuma tengok aja kami makan sebab dia dah pun makan dulu sambil tayangkan makanannya pada uda. "zeti tak kuasalah uda" katanya.

2 ulasan:

Mama Shahmi said...

bestnye gi mydin..huhu..tak ajak ek..ehehe

OM & KAY FAMILY said...

Amboi! .... dia gi Jayajusco pulak tak ajak kita ... tak apa ...